недеља, 22. март 2020.

Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost / Uči doma

Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost



ZA ČITANJE

https://www.bajke.in.rs/




UČI DOMA


1.10.2020.





12.5.2020.

I DIO

Neumjetnički tekst
Žmurke



II DIO

Dušan Radović,
"Zubobolja"


Drama (dramski tekst)

Dušan Radović






11.5.2020.
Ana i Barbara Finberg
"Taši i duhovi"




8.5.2020.

Književnost - sistematizacija





7.5.2020.

Pravopis - sistematizacija gradiva






5.5.2020.
Književnost-sistematizacija 2



4.5.2020.
Književnost/ sistematizacija


30.4.2020.

"Mjesečeva krađa", Spasoje Labudović - DALJI RAD

"Čarolija čitanja", str. 12 i 13

1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe




2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici


ZA  ISTRAŽIVANJE

29.4.2020.
"Mjesečeva krađa", Spasoje Labudović

"Čarolija čitanja", str. 12 i 13

1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe


2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

27. april 2020. 

Tekst "Kako spasiti drvo?", Stanka Brdar

(str. 92, 93 i 94); udžbenik „Čarolija čitanja”


1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe




2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

24.4.2020.
Djelčovi pisanog teksta (uvod , razrada i zaključak) 



1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe


2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

23.4.2020.
Neumjetnički tekst: "Žmurke"

(dubleti)


1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe




2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

22.4.2020.


"Vitez u patikama", Dragan Radulović


1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.


2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici


                                             ODGLEDAJMO NAŠE SNIMKE


Video 1
Video 2



Video 3



Video 4 



Video 5

21.4.2020.

Pridjevi-vježbanje i ponavljanje

1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.

2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

16.4.2020.
"Zrno pijeska", Vidoe Podgorec 

1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.



2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

NAŠ RAD




Učenici IV-1 odjeljenja JUOŠ "Hajro Šahmanović" iz Plava samostalno uradili radio dramu. Tekst govorili: Šabotić Aris kao narator, Bašić Faris kao zrno pijeska i Bašić Dajan u ulozi školjke. Urađeno 2019. godine (Radio drama je oblik audio priče koja se prenosi putem radio talasa. Zbog nedostatka vizuelne komponente, radio drama se oslanja na dijalog, muziku i zvučne efekte kako bi pomogla slušaocu da stekne što bolji utisak o priči.

15.4.2020.
Molba i zahvalnica

1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.



2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici

Nauči




Uradi 





14.4.2020.


"Crvennkapa u taksiju", Dušan Radulović


1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.


2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici


Kako izražajno recitovati?
z Veoma je važno da razumiješ tekst pjesme, da saznaš šta znače nepoznate riječi i kako se one pravilno izgovaraju.
z Potrudi se da svaki glas u riječi i svaku riječ u stihu izgovoriš pravilno.
z Izgovaraj riječi glasno.
z Vježbaj da boju glasa uskladiš sa osjećanjima koje je pjesma izazvala u tebi. Na primjer: Pjesmu vesele sadržine recitovaćeš radosno.
z Brzinu recitovanja uskladi sa sadržajem pjesme. U tome će ti pomoći interpunkcijski znaci (tačka, zarez, upitnik, uzvičnik). Oni su pauze kod kojih ćeš se zaustavljati.
z Kad stigneš do upitnika, glas će ti dobijati upitni prizvuk, a uzvični kada stigneš do uzvičnika.
z Naglasi riječi koje su posebno važne za razumijevanje pjesme.
z Bitno je da se u tom recitovanju osjeti da si doživio i razumio pjesmu. Tako ćeš djelovati ubjedljivo.

z Stoj pravo, a ruke neka ti budu pored tijela. Izbjegavaj gestikulaciju.13.4.2020. 

Upotreeba velikog slova kod pisanja ulica i trgova


1. Prati Učiteljicu  i zapisuj sve što traži od tebe.


2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici


10.4.2020. 

Riječi koje ozmačavaju mjesto, vrijeme i način vršenja radnje 


                                                      AKTIVNOSTI


1. Prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe.




2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici.

9.4.2020.

Neumjetnički tekst "Između četiri vatre"



                                                           Aktivnosti 




1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe.



2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici.

8.4.2020.

Rastavljanje riječi na kraju reda - pravopis


                                                          Aktivnosti 




1. Klikni na video ispod ovog teksta, prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe.




7. 4.2020.

„Ledena gora“, Ahmet Hromadžić

 Udžbenik „Čarolija čitanja“,str. 58 – 60



                                                     Aktivnosti 




1. Prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe.



2. Ukoliko ti nešto nije jasno pregledaj video ponovo ili pozovi svoju učiteljicu.

3. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici.






6. 4.2020.

„Ledena gora“, Ahmet Hromadžić

 Udžbenik „Čarolija čitanja“,str. 58 – 60

Aktivnosti 


1. Prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe.


2. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici.

3.4.2020.

Neumjetnički tekst "Duga"

1. Prati učiteljicu Snježanu i zapisuj sve što traži od tebe. 




2. Domaži uradi i pošalji ga svojoj učiteljici.

3. Ispod se nalazi pjesma koju vam je preporučila učiteljica Snježana da poslušate.



2.4.2020.
Писање одричне рјечце НЕ уз глафоле, именице и придјеве 

Кликом на овајј видео видјећете предавање наставнице Сњежане која је данас на ТВу држала предавање за вас. 



Ur

Вјежбање: 

„Што се спаја, а што раздваја?“
Писање одричне рјечце НЕ
Уџбеник „Ријеч по ријеч“, стр. 54 и 55
Радна свеска „Ријеч по ријеч“, домаћи задаци стр. 57 ( девети задатак) и стр.58 ( десети
задатак)

Отвори свеску и препиши наслов лекције, као и датум рада, а затим све са слике испод.

1.4.2020.

Imenice, glagoli i pridjevi

Klikni na video ispod da bi mogao / mogla da pogledaš predavanje sa TVa .




31.3.2020.

"Đe je sreža", Dušan Đurišič

(dalji rad) 


Otvori svesku i prepiši naslov  pjesme i ime i prezime autora, kao i datum rada. Pored crvenog smiješaka upiši pravila/zahtjeve/ zabrane  odraslih koje te sputavaju. U žuto polje upiši pravila/ zahtjeve/ zabrane koji ti ne smetaju. U teleno polje upiši šta te čini srećnim/ srećnom.


Zadaci:
Izdvoj pjesničku sliku  koja ti se najviše dopala i ilustruj je. 


Klikom na ovaj video možeš da pogledaš sve ono što je danas bilo na TVu za četvrti razred.



30.3.2020. 

„Ђе је срећа“
Душан Ђуришић
 Отвори свеску и препиши наслов пјесме и име и презиме аутора, као и датум рада. Прије читања пјесме уради задатак који се налази на страни 24. Пажљиво прочитај пјесму, а затим издвој и научи мање познате ријечи и изразе.
Мање познате ријечи и изрази:
*придиковати – прекоравати, говорити и давати упутства о лијепом и правилном понашању;
*спутавати – ограничавати некога;
*пристојност – уљудност, учтивост у владању и ријечима.
Тема пјесме: Жеља дјетета да има више слободе и ради оно што га чини срећним.
Усменим путем дај одговор на питања (страна 25) – ОТКРИВАМ.
 Да се подсјетимо:
 Пјесма је књижевно дјело написано у стиховима.
Стих је један ред у пјесми.
Стихови који су повезани у једну цјелину чине строфу.
Рима је гласовно подударање ријечи на крају стиха.
Ова пјесма има __________ строфе и ___________ стихова.
Подвуци ријечи које се римују у пјесми.
Задаци Нацртај ситуацију која те чини срећним/срећном.
 Научи пјесму напамет.
 Клуб читалаца – Истражи о аутору пјесме и прочитај још неку његову пјесму. Драмска секција - Изражајно научи да рецитујеш пјесму.

Овсје се налази видео који сте гледали на ТВу, можеш га поново погледати. 


27.3.2020.

Pisanje suglasnika J između I i O / uvježbavanje



AKTIVNOSTI 

Prati učiteljicu i zapisuj sve što je potrebno. 


26.3.2020.

Pisanje suglasnika J između I i O / obrada




Aktivnosti

1. Prati predavanje i vodi zabilješku u školskoj svesci. 


2. Domaži zadatak predaj svojoj učiteljici na već dogovoreni način. 

24. i 25.03.2020.

1.       Poetski tekst
 „Luckasta pjesma“, Federiko Garsija Lorka       

      (udžbenik „Čarolija čitanja“,  str. 18 i 19)



AKTIVNOSTI


1.       Zaviri u svijet pjesme
Pogeldaj video  i razmisli  o pitanjima koja su čuo//la.

2.       U svesci za školski rad napiši  sljedeće: „Luckasta pjesma“,  Federiko Garsija Lorka. (Danas pišemo pisanim ćiriličnim slovima)

3.       Pusti video snimak i slušaj izražajno kazivanje stihova pjesme;

4.       Pročitaj pjesmu glasno i podvuci nepoznate riječi.
U videu 3 se nalazi objašnjnje nepoznatih rječi, pogledaj ga i objašnjenje prepiši u svesci za školski rad.



Značenje te nepoznate riječi moraš upamtiti.
Ukoliko si pronašao/la još  nepoznatih riječi javi se nastavnici za objašnjenje;

5.       Sada ćemo saznati nešto o piscu “Luckaste pjesme”. Podatke o Federiku imate u videu broj 4.

6. Analiza preko pitanja iz Udžbenika. U prilogu se nalazi zvučni zapis pitanja radi usvajanja ispravnog izgovora riječi

        


7. STVARALAČKI ZADACI:

    a) Napiši luckastu poruku tati.
    b) Navedi još neke pjesme o majci.
    c) Napravi audio zapis poruka o ljubavi  majci i  tati. Pošalji ih učiteljici da napravi zajedničku poruku roditeljima. (Poruke kačimo na blog)


6..       Domaći:
*Prepiši pjesmu pisanim slovima ćirilice.

*Nauči izražajno da recituješ stihove ove pjesme. 



23.03.2020. (PONEDJELJAK)

Vrijeme, mjesto i način vršenja radnje


Na današnjem času ćemo učiti prateći sljedeće korake.

KORAK 1. Prati prezentaciju i potrudi se da što više zapamtiš.


PPT 1. 


KORAK 2. U sljedećoj prezentaciji se nalaze rečenice za vježbanje, Svaku od datih rečenica prepiši u svesi i uradi prema uputstvu. Odgovore provjeravamo u našoj viber grupi. 





KORAK 3. Pred vama je kviz, pokušaj da kroz igru primijeniš ono što smo danas učili. Za sva dodatna pitanja razgovor vodimo u našoj viber grupi. 


PPT 3. Prezentaciju vam šaljem u našu grupu.

Нема коментара:

Постави коментар